maandag 23 juni 2014

De tijd vliegt ......

Quido is na zijn operatie van de stent in zijn rechterbeen weer aardig hersteld. Geen kuitkrampen meer tijdens het lopen. Wel een erg dik been gehad en de krammen eruit halen was ook niet echt een pretje. Er zaten er drie helemaal scheef in en kostte erg veel moeite om ze eruit te halen, maar uiteindelijk gelukt en de wond met zwaluwstaartjes verder vastgezet omdat het nog niet mooi geheeld was boven zijn knie. Nu is gelukkig de kuit en voet weer redelijk normaal. Geregeld het hele been in een natuurlijke klei gezet, die vocht zou afdrijven en de doorbloeding zou stimuleren. Gaf wel wat rotzooi maar het effect was er wel :)

 



De knie en bovenbeen hebben nog even wat tijd nodig.
Aanstaande vrijdag wordt ie aan zijn linkerbeen geopereerd , maar dat is alleen dotteren en schijn minder gecompliceerd te zijn. Om 13.00 uur in het ziekenhuis zijn en radiografie doet het dit keer, mag dan 's avonds al weer naar huis. 3 juli de nacontrole voor zijn rechter been en hopen dat ie daarna weer loopt als een kievit,hihihih. Dan kunnen we hopelijk weer naar Las Palmas.

Wat we verder zo de hele week doen?
Vrienden en familie bezoeken. Lempers maken, etentjes, BBQ's (zijn inmiddels al aardig aangekomen, denk ik).

In Sneek, maar ook naar andere delen van Nederland bezoeken we vrienden. De auto van Joey  kunnen we met grote regelmaat gebruiken. (onze zoon waar we momenteel verblijven in een prachtige bovenwoning midden in het centrum van Sneek.) Erg gezellig, soms wat té gezellig!!!
Af en toe even het water op. Dat is hier genoeg. Familiedag met boten natuurlijk !!!












Verder met vrienden of met geleende boot. Heerlijk die gastvrijheid.
Afgelopen zondag hebben we vrienden opgezocht die momenteel ook in Nederland zijn en de boot ook in Las Palmas hebben liggen. Na een ernstige opname op IC is het fijn om ze toch weer gezond terug te zien en te weten dat ze over een aantal weken ook weer in LP zijn.


We treffen het echt gigantisch met het mooie weer hier in Nederland. De terrassen hier in Sneek zitten met grote regelmaat vol. Af en toe speelt Quido weer eens in een kroegje, voor de fun. Hij moet zijn muzikale kwaliteiten toch een beetje bijhouden om straks weer in LP "los" te kunnen.


Ook  natuurlijk met mijn oud/collega´s wat drinken en bijkletsen in de stad. Erg gezellig en goed ze weer te zien. Bezoekje aan de bewoners van het verpleegtehuis moet echt nog ingepland worden , want voor je het weet is er al weer een week voorbij en vliegen we al weer naar LP.

Eigenlijk is er best veel te beleven in Sneek. Regelmatig is er iets te doen in de binnenstad. Muziek, theater, markten en braderie. Lekker Sneek, waarbij de hele horeca zich presenteert en weer een leuke sfeer in de stad geeft. Maar ook grote evenementen. Gisteren was er een marathon georganiseerd waar mensen uit heel Nederland op af kwamen. Muziek in de stad, een grote happening. Vriend Bas deed ook mee en moest natuurlijk aangemoedigd worden. 42 km hardlopen is niet niets. Respect, ben supertrots op hem.
Probeer verder ook de conditie nog wat op pijl te houden, maar zo'n marathon begin ik echt niet aan!!!

Verder oppas van een fantastisch klein jochie van 2 jaar. Een prachtig vrolijk ventje, die je zoveel energie geeft, dat het een lust is om op hem te passen.





Mailtjes en appjes beantwoorden van de vrienden in Las Palmas en degenen die inmiddels al vertrokken zijn naar andere bestemmingen. Riet, die met grote regelmaat onze boot schoon houdt, Martin die het onderwaterschip inspecteert en kijkt of er niet teveel pokken aan zitten. De havenmeesters die meeleven met Quido en willen weten hoe het met hem gaat. De muzikanten, die gaan en soms ook weer terug komen. Door steeds meer vertrekkende zeilers wordt de groep steeds groter en kost het steeds meer tijd om de contacten te onderhouden. Zeker de groep die we nooit meer terug zullen zien. Ben benieuwd hoe lang we dit vol kunnen houden. Het internet is wat dat betreft echt een geweldig communicatiemiddel, als je genoeg tijd hebt!!!

Zo zie je dat de tijd vliegt. Voor je het weet is er al weer een week om. Zitten hier in Nederland inmiddels al weer goed 2 maanden. Nooit gedacht dat het zo lang zou duren.
Nu vrijdag eerst voor het dotteren, dan 3 juli de controle van de stent en dan.......? Weer terug??
We zullen zien.

1 opmerking:

  1. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128

    BeantwoordenVerwijderen